تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۴ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : ۵۰۳۰۸۲
بازدید مدیرکل توسعه عدالت آموزشی و عشایر وزارت آموزشوپرورش از مناطق عشایری؛
سفر مقام عالی وزارت آموزش و پرورش به یاسوج
۰
کبنا ؛با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید، مدیرکل توسعه عدالت آموزشی و عشایر وزارت آموزشوپرورش در بازدیدی از مدارس مناطق عشایری، بر اهمیت آمادگی کامل این مدارس برای اجرای پروژه مهر و رفع مشکلات زیرساختی تأکید کرد.
به گزارش کبنا نیوز، امیر مهردادی، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و عشایر وزارت آموزشوپرورش، در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید به همراه معاون آموزش ابتدایی و پشتیبانی اداره کل، از اداره آموزش و پرورش عشایر بازدید کرد. هدف این بازدید، ارزیابی روند فعالیت کارگروههای پروژه مهر و بررسی میزان آمادگی مدارس مناطق عشایری برای بازگشایی بود.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و عشایر در جریان این بازدید، با تأکید بر اهمیت اجرای دقیق پروژه مهر گفت: موفقیت در آغاز سال تحصیلی وابسته به اجرای منسجم این پروژه است. باید تمام جزئیات مورد توجه قرار گیرد تا دانشآموزان عشایری در روز نخست مدرسه، محیطی امن، سالم و مجهز را تجربه کنند.
وی با اشاره به اهمیت پروژه مهر افزود: این طرح صرفاً به آمادهسازی مدارس محدود نمیشود، بلکه تضمینکننده تداوم آموزش باکیفیت و رفع موانع موجود در مسیر تحصیل کودکان عشایری است. انعطافپذیری در برنامهریزی، استفاده از فناوریهای نوین آموزشی و بومیسازی محتوای درسی از جمله اصولی است که باید در تمامی مراحل این پروژه مدنظر قرار گیرد.
مهردادی همچنین بر ضرورت همدلی و هماهنگی میان معلمان، کارکنان و مدیران تأکید کرد و گفت: رسالت ما خدمت به دانشآموزان عشایری است و این خدمت باید با برنامهریزی دقیق و توجه به شرایط خاص زندگی کوچنشینی انجام شود.
وی در ادامه، تأمین تجهیزات آموزشی، بهبود فضای فیزیکی مدارس، تأمین سرویسهای حملونقل و ارتقای بهداشت مدارس را از اولویتهای اصلی این وزارتخانه برای مناطق عشایری دانست و افزود: رفع مشکلات زیرساختی باید بهصورت جدی پیگیری شود تا عدالت آموزشی برای همه دانشآموزان عشایری محقق شود.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و عشایر همچنین بر نقش فناوری در ارتقای کیفیت یادگیری تأکید کرد و گفت: افزایش کیفیت آموزشی در مناطق پراکنده عشایری نیازمند توسعه زیرساختهای فناورانه و بهرهگیری از روشهای نوین آموزشی است.
در ادامه این نشست، رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر گزارشی جامع از چالشهای موجود ارائه کرد. وی با اشاره به پروژههای نیمهتمام، خواستار تسریع در تکمیل آنها شد و مواردی نظیر احداث سالن ورزشی موشمی زیلایی، نصب چمن مصنوعی در مدارس پرجمعیت و ساخت خانه معلم برای همکاران را بهعنوان اولویتهای اصلی مطرح کرد.
وی تأکید کرد: با همکاری و همافزایی تمامی نهادهای مرتبط، میتوان شرایط آموزش و پرورش عشایر را به سطح استانداردهای مطلوب ارتقا داد.


به گزارش کبنا نیوز، امیر مهردادی، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و عشایر وزارت آموزشوپرورش، در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید به همراه معاون آموزش ابتدایی و پشتیبانی اداره کل، از اداره آموزش و پرورش عشایر بازدید کرد. هدف این بازدید، ارزیابی روند فعالیت کارگروههای پروژه مهر و بررسی میزان آمادگی مدارس مناطق عشایری برای بازگشایی بود.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و عشایر در جریان این بازدید، با تأکید بر اهمیت اجرای دقیق پروژه مهر گفت: موفقیت در آغاز سال تحصیلی وابسته به اجرای منسجم این پروژه است. باید تمام جزئیات مورد توجه قرار گیرد تا دانشآموزان عشایری در روز نخست مدرسه، محیطی امن، سالم و مجهز را تجربه کنند.
وی با اشاره به اهمیت پروژه مهر افزود: این طرح صرفاً به آمادهسازی مدارس محدود نمیشود، بلکه تضمینکننده تداوم آموزش باکیفیت و رفع موانع موجود در مسیر تحصیل کودکان عشایری است. انعطافپذیری در برنامهریزی، استفاده از فناوریهای نوین آموزشی و بومیسازی محتوای درسی از جمله اصولی است که باید در تمامی مراحل این پروژه مدنظر قرار گیرد.
مهردادی همچنین بر ضرورت همدلی و هماهنگی میان معلمان، کارکنان و مدیران تأکید کرد و گفت: رسالت ما خدمت به دانشآموزان عشایری است و این خدمت باید با برنامهریزی دقیق و توجه به شرایط خاص زندگی کوچنشینی انجام شود.
وی در ادامه، تأمین تجهیزات آموزشی، بهبود فضای فیزیکی مدارس، تأمین سرویسهای حملونقل و ارتقای بهداشت مدارس را از اولویتهای اصلی این وزارتخانه برای مناطق عشایری دانست و افزود: رفع مشکلات زیرساختی باید بهصورت جدی پیگیری شود تا عدالت آموزشی برای همه دانشآموزان عشایری محقق شود.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و عشایر همچنین بر نقش فناوری در ارتقای کیفیت یادگیری تأکید کرد و گفت: افزایش کیفیت آموزشی در مناطق پراکنده عشایری نیازمند توسعه زیرساختهای فناورانه و بهرهگیری از روشهای نوین آموزشی است.
در ادامه این نشست، رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر گزارشی جامع از چالشهای موجود ارائه کرد. وی با اشاره به پروژههای نیمهتمام، خواستار تسریع در تکمیل آنها شد و مواردی نظیر احداث سالن ورزشی موشمی زیلایی، نصب چمن مصنوعی در مدارس پرجمعیت و ساخت خانه معلم برای همکاران را بهعنوان اولویتهای اصلی مطرح کرد.
وی تأکید کرد: با همکاری و همافزایی تمامی نهادهای مرتبط، میتوان شرایط آموزش و پرورش عشایر را به سطح استانداردهای مطلوب ارتقا داد.

