تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۴ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۵۰۵۲۲۶
در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مطرح شد؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: تعارفات، دوست بازی و فامیل بازی را تا جایی که می توانیم کم کنیم / در انتصابات شایسته سالاری را در اولویت قرار دهیم
۰
کبنا ؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در انتصاب مدیر و معاون و مدیران مدارس شایسته سالاری را باید در اولویت کار خود قرار دهیم، تعارفات، دوست بازی و فامیل بازی را تا جایی که می توانیم کم کنیم. ارتقای کیفیت تدریس، شایستهسالاری در انتصابات مدیران مدارس و دوری از فامیلگرایی از مهمترین اقداماتی است که باید دنبال شود.
به گزارش کبنا نیوز، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه، ۲۷ مهرماه ۱۴۰۴، به ریاست یدالله رحمانی، استاندار استان، و با حضور آیتالله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان، غلامرضا تاجگردون، نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت، محمد بهرامی، نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد یدالله رحمانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی و توسعه آینده کشور بیبدیل است. کشوری میتواند مسیر توسعه را طی کند که نیروی انسانی توانمند و آموزشدیده داشته باشد.
وی افزود: اگر آموزش و پرورش بتواند تحرک و انگیزه را در بین دانشآموزان و معلمان ایجاد کند، سایر حوزههای توسعه نیز بهصورت خودکار فعال خواهند شد. برای پیشرفت استان باید همه نهادها از جمله نمایندگان مجلس، روحانیت، نخبگان، فرهنگیان و مردم در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند.
وی گفت: گزارش آقای تاجگردون تلنگر مجددی به همه ما هست و سال گذشته نیز در اولین جلسه آموزش و پرورش گزارشی ارائه شد که بر اساس آن به نمرات نهایی دانش آموزان یک نمره اضافه شده و 8 و نیم شده بود که جای تشکر داشت.
رحمانی تصریح کرد: معدل 8 و 9 و 10 چیزی نیست که برای رسیدن به آن فکر کنیم شاهکاری خلق کرده ایم، تلاشهایی شده ولی وضعیت موجود در نظام آموزشی استان نیازمند کار شبانهروزی است. با افزایش نیم نمره و یک نمره نباید فکر کنیم به نقطه مطلوب رسیده ایم، اگر شبانه روزی کار کنیم باز هم کم است.
وی افزود: باید هدفگذاری روشن و برنامهریزی منسجمی برای خروج از شرایط فعلی داشت و انگیزه و تحرک برای بهبود این وضعیت ایجاد شود.
او تأکید کرد: بر اساس آنچه در نظام تعلیم و تربیت عشایر یاد گرفتیم رقابت علمی میان دانشآموزان بسیار سازنده است. یکی از نکاتی که از آن غافل هستیم این هست که هنوز نتوانستیم بین دانش آموزان در یادگیری علم رقابت ایجاد کنیم.
وی گفت: رقابت در دوره ما طوری بود که دوست داشتیم جمعه ها هم سر کلاس حاضر شویم، الان دانش آموز اگر 2 ساعت سر کلاس بنشیند خسته می شود. نباید در تربیت معلمان از کیفیت کوتاه بیاییم. مثال مرحوم بهمن بیگی در مورد مرحوم باقری مثال خوبی است، در نظام آموزش و پرورش حتی یک نفر را هم با سفارش نمی پذیرند که بتواند بیاید و معلم شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اگرچه رشد خوبی در شاخصهای استان آغاز شده، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و این مسیر نیازمند همدلی و استمرار است.
رحمانی تأکید کرد: در انتصابات شایسته سالاری را باید در اولویت کار خود قرار دهیم، چه در انتصاب مدیر ئ معاون و مدیر مدرسه است، تعارفات، دوست بازی و فامیل بازی را تا جایی که می توانیم کم کنیم. ارتقای کیفیت تدریس، شایستهسالاری در انتصابات مدیران مدارس و دوری از فامیلگرایی از مهمترین اقداماتی است که باید دنبال شود.
استاندار افزود: 90 درصد اعتبارات کشوری صرف هزینه ها می شود، یکی از بزرگترین دولت ها از نظر اندازه نسبت به جمعیت داریم. آقای رئیس جمهور نیز اخیرا عنوان کردند که دولت به سمت مسیری می رود که بتواند خود را کوچک تر و چابک تر کند، مسئولان و مردم باید در این مسیر کمک کنند. فضای مدیریتی کشور نیز باید کوچکتر و چابکتر شود تا منابع به شکل مؤثرتری صرف آموزش، توسعه و اشتغال گردد.
در ادامه این نشست، حسینینیک، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت زیرساختهای آموزشی گفت: 2 هزار و 700 فضای آموزشی در استان داریم، 8 هزار و 700 کلاس درس داریم، تعداد طرحهای فعال از حدود ۱۹۰ پروژه به بیش از ۲۱۵ پروژه رسیده است.
وی با اشاره به کمبود تجهیزات آموزشی افزود: هنوز بخش قابل توجهی از مدارس استان به امکانات استاندارد آموزشی، سرمایشی و گرمایشی مجهز نیستند. به گفته او، در سال جاری حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین تجهیزات آموزشی پیشبینی شده است.
او تصریح کرد: بیش از ۸۰ پروژه مدرسهسازی در استان با همکاری خیرین در دست اجراست، اما به دلیل محدودیت منابع، برخی پروژهها نیازمند حمایت جدی دولت هستند. 909 مدرسه زیر 10 نفر دانش آموز و 540 مدرسه زیر 5 نفر دانش آموز داریم.
مدیرکل نوسازی مدارس استان ضمن قدردانی از حمایتهای استاندار و نمایندگان مجلس گفت:
به گزارش کبنا نیوز، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه، ۲۷ مهرماه ۱۴۰۴، به ریاست یدالله رحمانی، استاندار استان، و با حضور آیتالله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان، غلامرضا تاجگردون، نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت، محمد بهرامی، نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد یدالله رحمانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی و توسعه آینده کشور بیبدیل است. کشوری میتواند مسیر توسعه را طی کند که نیروی انسانی توانمند و آموزشدیده داشته باشد.
وی افزود: اگر آموزش و پرورش بتواند تحرک و انگیزه را در بین دانشآموزان و معلمان ایجاد کند، سایر حوزههای توسعه نیز بهصورت خودکار فعال خواهند شد. برای پیشرفت استان باید همه نهادها از جمله نمایندگان مجلس، روحانیت، نخبگان، فرهنگیان و مردم در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند.
وی گفت: گزارش آقای تاجگردون تلنگر مجددی به همه ما هست و سال گذشته نیز در اولین جلسه آموزش و پرورش گزارشی ارائه شد که بر اساس آن به نمرات نهایی دانش آموزان یک نمره اضافه شده و 8 و نیم شده بود که جای تشکر داشت.
رحمانی تصریح کرد: معدل 8 و 9 و 10 چیزی نیست که برای رسیدن به آن فکر کنیم شاهکاری خلق کرده ایم، تلاشهایی شده ولی وضعیت موجود در نظام آموزشی استان نیازمند کار شبانهروزی است. با افزایش نیم نمره و یک نمره نباید فکر کنیم به نقطه مطلوب رسیده ایم، اگر شبانه روزی کار کنیم باز هم کم است.
وی افزود: باید هدفگذاری روشن و برنامهریزی منسجمی برای خروج از شرایط فعلی داشت و انگیزه و تحرک برای بهبود این وضعیت ایجاد شود.
او تأکید کرد: بر اساس آنچه در نظام تعلیم و تربیت عشایر یاد گرفتیم رقابت علمی میان دانشآموزان بسیار سازنده است. یکی از نکاتی که از آن غافل هستیم این هست که هنوز نتوانستیم بین دانش آموزان در یادگیری علم رقابت ایجاد کنیم.
وی گفت: رقابت در دوره ما طوری بود که دوست داشتیم جمعه ها هم سر کلاس حاضر شویم، الان دانش آموز اگر 2 ساعت سر کلاس بنشیند خسته می شود. نباید در تربیت معلمان از کیفیت کوتاه بیاییم. مثال مرحوم بهمن بیگی در مورد مرحوم باقری مثال خوبی است، در نظام آموزش و پرورش حتی یک نفر را هم با سفارش نمی پذیرند که بتواند بیاید و معلم شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اگرچه رشد خوبی در شاخصهای استان آغاز شده، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و این مسیر نیازمند همدلی و استمرار است.
رحمانی تأکید کرد: در انتصابات شایسته سالاری را باید در اولویت کار خود قرار دهیم، چه در انتصاب مدیر ئ معاون و مدیر مدرسه است، تعارفات، دوست بازی و فامیل بازی را تا جایی که می توانیم کم کنیم. ارتقای کیفیت تدریس، شایستهسالاری در انتصابات مدیران مدارس و دوری از فامیلگرایی از مهمترین اقداماتی است که باید دنبال شود.
استاندار افزود: 90 درصد اعتبارات کشوری صرف هزینه ها می شود، یکی از بزرگترین دولت ها از نظر اندازه نسبت به جمعیت داریم. آقای رئیس جمهور نیز اخیرا عنوان کردند که دولت به سمت مسیری می رود که بتواند خود را کوچک تر و چابک تر کند، مسئولان و مردم باید در این مسیر کمک کنند. فضای مدیریتی کشور نیز باید کوچکتر و چابکتر شود تا منابع به شکل مؤثرتری صرف آموزش، توسعه و اشتغال گردد.
در ادامه این نشست، حسینینیک، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت زیرساختهای آموزشی گفت: 2 هزار و 700 فضای آموزشی در استان داریم، 8 هزار و 700 کلاس درس داریم، تعداد طرحهای فعال از حدود ۱۹۰ پروژه به بیش از ۲۱۵ پروژه رسیده است.
وی با اشاره به کمبود تجهیزات آموزشی افزود: هنوز بخش قابل توجهی از مدارس استان به امکانات استاندارد آموزشی، سرمایشی و گرمایشی مجهز نیستند. به گفته او، در سال جاری حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین تجهیزات آموزشی پیشبینی شده است.
او تصریح کرد: بیش از ۸۰ پروژه مدرسهسازی در استان با همکاری خیرین در دست اجراست، اما به دلیل محدودیت منابع، برخی پروژهها نیازمند حمایت جدی دولت هستند. 909 مدرسه زیر 10 نفر دانش آموز و 540 مدرسه زیر 5 نفر دانش آموز داریم.
مدیرکل نوسازی مدارس استان ضمن قدردانی از حمایتهای استاندار و نمایندگان مجلس گفت: