تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۴ ساعت ۲۱:۰۳
کد مطلب : ۵۰۴۸۶۸
در شورای آموزش و پرورش استان مطرح شد؛
56 مدرسه بلاتکلیف در کهگیلویه و بویراحمد / استاندار خطاب به مدیران: آمارهای ضد و نقیض پذیرفتنی نیست
۰
کبنا ؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه «هدف اصلی در سال تحصیلی جدید باید ارتقای کیفیت آموزشی و علمی باشد»، از بلاتکلیف ماندن ۵۶ مدرسه در طرح نهضت عدالت آموزشی انتقاد کرد و خواستار شفافسازی و تسریع در اجرای این طرح شد.
به گزارش کبنا نیوز، یداله رحمانی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای آموزش و پرورش استان با تبریک مناسبتهای «روز روستا و عشایر»، «روز کودک» و «روز دامپزشکی»، نقش جامعه عشایری و روستایی را در توسعه استان کمنظیر دانست.
رحمانی با تأکید بر ضرورت محرومیتزدایی و عدالت آموزشی، گفت: «مطالبه مردمی درباره بازگشت سهمیه عشایری پشتکوه جلیل در کنکور مورد بررسی قرار گرفته و موضوع بوم در مناطق عشایری باید ملاک اصلی کار ما باشد.»
وی با اشاره به ضرورت بررسی ویژه وضعیت مناطق محروم و بهرهمندی دانشآموزان این مناطق از امکانات آموزشی، افزود: «دستورالعملهای مربوط به خدمترسانی به مناطق محروم اصلاح شده و بر استفاده از تمام ظرفیتها برای رفع محرومیت تأکید داریم.»
استاندار از عملکرد کند در اجرای طرح نهضت عدالت آموزشی انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: «طبق برنامهریزی، باید ۱۱۵ مدرسه از مهر پارسال تا مهر امسال به بهرهبرداری میرسید که تکلیف ۵۹ مدرسه کانکسی مشخص شده اما وضعیت ۵۶ مدرسه دیگر همچنان بلاتکلیف است و نیازمند پیگیری فوری است.»
رئیس شورای آموزش و پرورش استان با تأکید بر لزوم ارائه آمار دقیق، گفت: «آمارهای ضد و نقیض در بازههای کوتاهمدت و بلندمدت پذیرفتنی نیست. ما به آمار دقیق و قابلاتکا برای برنامهریزی و ارزیابی نیاز داریم.»
رحمانی به در پیش بودن سفر رئیسجمهور به استان اشاره کرد و اظهار داشت: «میزان پیشرفت طرح عدالت در فضاهای آموزشی باید به رئیسجمهور گزارش شود، از این رو جلسه اضطراری با حضور مدیرکل نوسازی، سازمان برنامه و بودجه و حوزه عمرانی استانداری برگزار و وضعیت طرح ارزیابی شود.»
وی با اشاره به تکمیل ۱۷ مدرسه توسط بنیاد علوی تا یک ماه آینده، احداث مدرسه انرژی اتمی در استان را نیز از برنامههای مهم دانست.
استاندار در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: «نباید اجازه دهیم مسائل حاشیهای ما را از مأموریت اصلی ارتقای کیفیت آموزش و پرورش دور کند. ارزیابیهای مستمر برای بهبود عملکرد باید جدی گرفته شود.»
وی با انتقاد از وضعیت برخی مدارس غیردولتی گفت: «متأسفانه در برخی از مدارس غیرانتفاعی، حتی استانداردهای مدارس دولتی رعایت نمیشود و بعضی از آنها در فضاهای قدیمی و نامناسب مثل خانههای مسکونی دایر شدهاند که به کیفیت آموزشی لطمه میزند.»
رحمانی درباره چالش کمبود فضای آموزشی نیز گفت: «کمبود زمین نداریم اما با مشکلاتی در تخصیص و آزادسازی زمینها مواجهیم. پیشنهاد میشود از مشاوران متخصص برای طراحی فضاهای آموزشی متناسب با نیازهای روز بهره بگیریم.»
وی با تأکید بر نقش آموزش و پرورش به عنوان محور توسعه استان گفت: «نباید از انتقادات سازنده دلسرد شویم، بلکه باید با شنیدن منطقی انتقادات و پیگیری مطالبات، برای بهبود فضا و کیفیت آموزش تلاش کنیم.»
رحمانی در پایان خاطرنشان کرد: «رقابتهای سالم علمی و برگزاری برنامههای کیفی مانند اردوگاههای دانشآموزی باید با جدیت دنبال شود.»
به گزارش کبنا نیوز، یداله رحمانی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای آموزش و پرورش استان با تبریک مناسبتهای «روز روستا و عشایر»، «روز کودک» و «روز دامپزشکی»، نقش جامعه عشایری و روستایی را در توسعه استان کمنظیر دانست.
رحمانی با تأکید بر ضرورت محرومیتزدایی و عدالت آموزشی، گفت: «مطالبه مردمی درباره بازگشت سهمیه عشایری پشتکوه جلیل در کنکور مورد بررسی قرار گرفته و موضوع بوم در مناطق عشایری باید ملاک اصلی کار ما باشد.»
وی با اشاره به ضرورت بررسی ویژه وضعیت مناطق محروم و بهرهمندی دانشآموزان این مناطق از امکانات آموزشی، افزود: «دستورالعملهای مربوط به خدمترسانی به مناطق محروم اصلاح شده و بر استفاده از تمام ظرفیتها برای رفع محرومیت تأکید داریم.»
استاندار از عملکرد کند در اجرای طرح نهضت عدالت آموزشی انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: «طبق برنامهریزی، باید ۱۱۵ مدرسه از مهر پارسال تا مهر امسال به بهرهبرداری میرسید که تکلیف ۵۹ مدرسه کانکسی مشخص شده اما وضعیت ۵۶ مدرسه دیگر همچنان بلاتکلیف است و نیازمند پیگیری فوری است.»
رئیس شورای آموزش و پرورش استان با تأکید بر لزوم ارائه آمار دقیق، گفت: «آمارهای ضد و نقیض در بازههای کوتاهمدت و بلندمدت پذیرفتنی نیست. ما به آمار دقیق و قابلاتکا برای برنامهریزی و ارزیابی نیاز داریم.»
رحمانی به در پیش بودن سفر رئیسجمهور به استان اشاره کرد و اظهار داشت: «میزان پیشرفت طرح عدالت در فضاهای آموزشی باید به رئیسجمهور گزارش شود، از این رو جلسه اضطراری با حضور مدیرکل نوسازی، سازمان برنامه و بودجه و حوزه عمرانی استانداری برگزار و وضعیت طرح ارزیابی شود.»
وی با اشاره به تکمیل ۱۷ مدرسه توسط بنیاد علوی تا یک ماه آینده، احداث مدرسه انرژی اتمی در استان را نیز از برنامههای مهم دانست.
استاندار در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: «نباید اجازه دهیم مسائل حاشیهای ما را از مأموریت اصلی ارتقای کیفیت آموزش و پرورش دور کند. ارزیابیهای مستمر برای بهبود عملکرد باید جدی گرفته شود.»
وی با انتقاد از وضعیت برخی مدارس غیردولتی گفت: «متأسفانه در برخی از مدارس غیرانتفاعی، حتی استانداردهای مدارس دولتی رعایت نمیشود و بعضی از آنها در فضاهای قدیمی و نامناسب مثل خانههای مسکونی دایر شدهاند که به کیفیت آموزشی لطمه میزند.»
رحمانی درباره چالش کمبود فضای آموزشی نیز گفت: «کمبود زمین نداریم اما با مشکلاتی در تخصیص و آزادسازی زمینها مواجهیم. پیشنهاد میشود از مشاوران متخصص برای طراحی فضاهای آموزشی متناسب با نیازهای روز بهره بگیریم.»
وی با تأکید بر نقش آموزش و پرورش به عنوان محور توسعه استان گفت: «نباید از انتقادات سازنده دلسرد شویم، بلکه باید با شنیدن منطقی انتقادات و پیگیری مطالبات، برای بهبود فضا و کیفیت آموزش تلاش کنیم.»
رحمانی در پایان خاطرنشان کرد: «رقابتهای سالم علمی و برگزاری برنامههای کیفی مانند اردوگاههای دانشآموزی باید با جدیت دنبال شود.»