تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۴۹۵۱۶۷
کبنا گزارش میدهد؛
مدیریتهای بادآورده در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج / آنگاه که تنبیه جایش را به تشویق میدهد / رئیس بیمارستان شهید جلیل، معاون درمان دانشگاه میشود؟
۳
کبنا ؛در جایی که مدیریت بادآورده نهادینه شود، بهجای برخورد با ناکارآمدیها، مدیر ناکارآمد ارتقاء پیدا میکند؛ گویا بر اساس همین منطق قرار است رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج، به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ارتقاء پیدا کند.
به گزارش کبنا، یکی از دستگاههای اداری در کهگیلویه و بویراحمد که مصادیق مدیریتهای بادآورده را بیشتر از سایر ادارات میتوان در آن دید، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است که اتفاقاً عریض و طویلترین دستگاه اداری در استان است و مهمتر از همه اینکه مستقیماً با سلامت مردم مردم در ارتباط است.
اردیبهشت ماه امسال رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، طی حکمی رئیس بیمارستان شهید جلیل را منصوب کرد؛ طبق این حکم یک متخصص بیهوشی و مراقبتهای ویژه و عضو هیئت علمی دانشگاه رئیس بیمارستان شهید جلیل شد.
از روز انتصاب رئیس بیمارستان جدید شهید جلیل به این سمت تا امروز 9 ماه میگذرد. نگاهی به شیوه مدیریتی او در طول این ماهها نشان از آن دارد که او نتوانسته چندان مدیر موفقی باشد. اما با این وجود شنیده میشود قرار است ارتقاء پیدا کند و علاوه بر بیمارستان شهید جلیل، نظارت بر سایر بیمارستانها را بر عهده بگیرد؛ ارتقای رئیس بیمارستان به عنوان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بر اساس هر شاخصی باشد، مبتنی بر شاخصهای مدیریتی نیست. البته بسیاری معتقدند که این نوع ارتقاء را باید بر اساس همان منطق مدیریتهای بادآورده تبیین کرد. این نوع انتصابات نه تنها از نارضایتیها نمیکاهد، بلکه ممکن است کل فرایند درمان در کهگیلویه و بویراحمد را وارد حاشیه کند.
در طول 9 ماه گذشته، سهلانگاری و کمکاریهای در بیمارستان شهید جلیل دیده شده که ممکن است با این نوع ارتقاء به سایر بیمارستانها نیز کشیده شود. گفته میشود برخی از نزدیکان رئیس، در پستهای مختلف بیمارستان شهید جلیل به کار گرفته شدهاند. برخی از جابهجاییها و تغییرات نیز نه بر اساس شایستگی، بلکه مبتنی بر مناسبات غیرمدیریتی صورت گرفتهاند.
از سوی دیگر، گفته میشود خود رئیس بیمارستان گاهی بهجای آنکه به عنوان رئیس بیمارستان در محل کار خود حاضر شود، در اتاق عمل حضور پیدا میکند و حتی برخی میگویند او گاهی به عنوان پزشک مقیم ICU حاضر میشود.
حتی بیمارستان نتوانسته در زمینه بدهیها عملکرد موفقی داشته باشد. اما یکی مواردی که موجب گلایه بیماران شده، کمبود دارو و یا نبود آن جهت مداوا و درمان بیماران است که مجبورند این موارد را به صورت آزاد تأمین کنند.
حتی گاهی آزمایشهای روتین بیماران به خارج از بیمارستان ارجاع داده میشود. گاهی نیز در بخش تصویربرداری، سیدی و دیویدی وجود ندارد؛ این در حالی است که تعرفه آن داده شده است. حتی برای یک مدت، بیمارستان فاقد کیت گلوکومتر بود.
از سوی دیگر، عدم تعیین تکلیف بیماران در بخش اورژانس به دلیل عدم حضور متخصص و همچنین کمبود تجهیزات تشخیصی در این بخش، علاوه بر نارضایتی، به درگیریها نیز دامن زده است. وضعیت نامناسب بهداشت و خدمات عمومی خصوصاً در بخشها نیز موجب گلایه بیماران و همراهانشان شده است.
در این مدت تعدادی از پزشکان از این بیمارستان رفتهاند؛ نظرسنجی از پرسنل نیز حاکی از آن است که رضایت بالایی از وضعیت مدیریت بیمارستان وجود ندارد. نارضایتی پرستاران از تأخیر در پرداخت مطالبات نیز چندین بار منجر به اعتصاب آنها شده است.
با وجود ناکارآمدیهای مدیریتی در بیمارستان شهید جلیل که در بالا به برخی از آنها اشاره شد، گویا قرار است رئیس بیمارستان ارتقاء پیدا کند. مصداق مدیریت بادآورده را به راحتی میتوان در اینجا دید؛ در واقع ناکارآمدی به جای اینکه با تنبیه مواجه شود، تشویق میشود تا آن را به سایر بخشها نیز تعمیم دهد.
این یادداشت صرفاً جهت اصلاح رویهها و فرایندهای نادرست منتشر شده است. پایگاه خبری کبنا نیوز آمادگی درج جوابیه مسئولین مربوطه را دارد.
به گزارش کبنا، یکی از دستگاههای اداری در کهگیلویه و بویراحمد که مصادیق مدیریتهای بادآورده را بیشتر از سایر ادارات میتوان در آن دید، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است که اتفاقاً عریض و طویلترین دستگاه اداری در استان است و مهمتر از همه اینکه مستقیماً با سلامت مردم مردم در ارتباط است.
اردیبهشت ماه امسال رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، طی حکمی رئیس بیمارستان شهید جلیل را منصوب کرد؛ طبق این حکم یک متخصص بیهوشی و مراقبتهای ویژه و عضو هیئت علمی دانشگاه رئیس بیمارستان شهید جلیل شد.
از روز انتصاب رئیس بیمارستان جدید شهید جلیل به این سمت تا امروز 9 ماه میگذرد. نگاهی به شیوه مدیریتی او در طول این ماهها نشان از آن دارد که او نتوانسته چندان مدیر موفقی باشد. اما با این وجود شنیده میشود قرار است ارتقاء پیدا کند و علاوه بر بیمارستان شهید جلیل، نظارت بر سایر بیمارستانها را بر عهده بگیرد؛ ارتقای رئیس بیمارستان به عنوان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بر اساس هر شاخصی باشد، مبتنی بر شاخصهای مدیریتی نیست. البته بسیاری معتقدند که این نوع ارتقاء را باید بر اساس همان منطق مدیریتهای بادآورده تبیین کرد. این نوع انتصابات نه تنها از نارضایتیها نمیکاهد، بلکه ممکن است کل فرایند درمان در کهگیلویه و بویراحمد را وارد حاشیه کند.
در طول 9 ماه گذشته، سهلانگاری و کمکاریهای در بیمارستان شهید جلیل دیده شده که ممکن است با این نوع ارتقاء به سایر بیمارستانها نیز کشیده شود. گفته میشود برخی از نزدیکان رئیس، در پستهای مختلف بیمارستان شهید جلیل به کار گرفته شدهاند. برخی از جابهجاییها و تغییرات نیز نه بر اساس شایستگی، بلکه مبتنی بر مناسبات غیرمدیریتی صورت گرفتهاند.
از سوی دیگر، گفته میشود خود رئیس بیمارستان گاهی بهجای آنکه به عنوان رئیس بیمارستان در محل کار خود حاضر شود، در اتاق عمل حضور پیدا میکند و حتی برخی میگویند او گاهی به عنوان پزشک مقیم ICU حاضر میشود.
حتی بیمارستان نتوانسته در زمینه بدهیها عملکرد موفقی داشته باشد. اما یکی مواردی که موجب گلایه بیماران شده، کمبود دارو و یا نبود آن جهت مداوا و درمان بیماران است که مجبورند این موارد را به صورت آزاد تأمین کنند.
حتی گاهی آزمایشهای روتین بیماران به خارج از بیمارستان ارجاع داده میشود. گاهی نیز در بخش تصویربرداری، سیدی و دیویدی وجود ندارد؛ این در حالی است که تعرفه آن داده شده است. حتی برای یک مدت، بیمارستان فاقد کیت گلوکومتر بود.
از سوی دیگر، عدم تعیین تکلیف بیماران در بخش اورژانس به دلیل عدم حضور متخصص و همچنین کمبود تجهیزات تشخیصی در این بخش، علاوه بر نارضایتی، به درگیریها نیز دامن زده است. وضعیت نامناسب بهداشت و خدمات عمومی خصوصاً در بخشها نیز موجب گلایه بیماران و همراهانشان شده است.
در این مدت تعدادی از پزشکان از این بیمارستان رفتهاند؛ نظرسنجی از پرسنل نیز حاکی از آن است که رضایت بالایی از وضعیت مدیریت بیمارستان وجود ندارد. نارضایتی پرستاران از تأخیر در پرداخت مطالبات نیز چندین بار منجر به اعتصاب آنها شده است.
با وجود ناکارآمدیهای مدیریتی در بیمارستان شهید جلیل که در بالا به برخی از آنها اشاره شد، گویا قرار است رئیس بیمارستان ارتقاء پیدا کند. مصداق مدیریت بادآورده را به راحتی میتوان در اینجا دید؛ در واقع ناکارآمدی به جای اینکه با تنبیه مواجه شود، تشویق میشود تا آن را به سایر بخشها نیز تعمیم دهد.
این یادداشت صرفاً جهت اصلاح رویهها و فرایندهای نادرست منتشر شده است. پایگاه خبری کبنا نیوز آمادگی درج جوابیه مسئولین مربوطه را دارد.