تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۴۹۶۷۷۶
یادداشت ارسالی؛
عدل هاشمیپور؛ شخصیتی بهتماممعنا ملی و فراقبیلهای
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛
یکی از مخاطبان کبنا نیوز با ارسال یادداشتی به این پایگاه خبری، با معرفی جایگاه اجتماعی و فرهنگی عدل هاشمیپور از نمایندگان اسبق مجلس در شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، از وی بهعنوان چهرهای فراقومی و فراقبیلهای یاد کرد. متن این یادداشت را در ادامه میتوانید بخوانید.
وَ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَنُدْخِلَنَّهُمْ فِي الصَّالِحِينَ
در اسفند ماه ۱۴۰۲ خاطره تلخی برای اکثریت شهروندان چهار شهرستان کهگیلویه بزرگ رقم خورد؛ مردم و اصناف گوناگون خطه دلاورپرور کهگیلویه بزرگ آماده بودند بار دیگر مشارکت فراگیر و باوریهای ایمانی خود را به نظام جمهوری اسلامی و اندیشه تابناک امام راحل (قده) و فرامین حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب الامام خامنهای نشان دهند و رجال صالحی را در رقابتهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند. بر این باوریم که مهندس عدل هاشمیپور یکی از مصادیق بارز رجال اهل ایمان و گروه صالحین نسبت به آرمانهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است. بر آن هستیم در این وجیزگونه نکاتی را در اختیار افکار عمومی قرار دهیم
۱) مردم کهگیلویه بزرگ در بسیاری از حضور حماسی و مشارکت در عرصههای اجتماعی و سیاسی از رتبه ممتازی برخوردارند و به تاثیرگذاری رأی نظر خود و ایفای نقش اجتماعی باور دارند و فرهنگ حضور در صحنه و عرصهها را از انقلاب اسلامی آموختهاند. اگر نسبت به رجال خاصی از حساسیت برخوردارند ناشی از ابعاد جمهوریت نظام اسلامی است.
۲) قانون اساسی تعریف خاصی از مشارکت حضور مردمی و انتخاب مدیران با رأی و نظر شهروندان دارد و هیچگونه محدودیتی برای توسعه مشارکتهای مردمی وجود نداشته است. بر اساس فهم از قانون اساسی خدمات عمرانی و فرهنگی یک رابطه و علقه خاصی بین شهروندان کهگیلویه بزرگ و مهندس هاشمیپور نهادینه شده است. این تعامل برجسته ناشی از جایگاه نمایندگی مجلس شورای نیست، بلکه به خدمات و توانمندی مهندس هاشمی قبل از نمایندگی مجلس شورای اسلامی برمیگردد.
۳) جایگاه سیاسی و مدیریتی میتواند بیانگر سطح توانمندی رجال سیاسی باشد. بعضی با دارا بودن هر شرایط و جایگاه مدیریتی و پارلمانی قادر نبودهاند نقش یک رجل خدمتگذار را ایفاء کنند، اما مهندس هاشمیپور دارای کارنامه ماندگاری از خدمات عمرانی و فرهنگی است. همین کارنامه و آثار آن در نظر قاطبه شهروندان کهگیلویه بزرگ از مهندس هاشمیپور یک رجل سیاسی برجسته ترسیم کرده است.
۴) حضور و مشارکت عامه اگر همراه با عقلای سیاسی و فرهنگی باشد، حتماً پیام خاصی برای جامعه و لایههای محتلف مردمی و شهروندی دارد. تعامل مهندس هاشمیپور در یک گروه یا صنف اجتماعی و فرهنگی خلاصه نمیشود. بلکه عقلای فرهنگی و اجتماعی از نقش سوابق کمنظیر مهندس هاشمیپور یک تعریف ویژه علمی دارند.
۵) تقدیر و شرح خدمات و توانمندی مهندس هاشمیپور خیلی با نمایندگی مجلس شورای اسلامی پیوند ندارد. بلکه فصل اساسی آثار ماندگار وی قبل از نمایندگی مجلس شورای اسلامی است؛ این روند خدمات توسعه عمرانی و فرهنگی در سطح ملی و کشوری تداوم دارد. آنچه به پیوند و رابطه عقلایی شهروندان کهگیلویه بزرگ با مهندس هاشمیپور دیده میشود بالاتر از رابطه معمولی است که بین وکلای ادوار و شهروندان تجربه شده است.
۶) اگر عقلای سیاسی و فرهنگی کهگیلویه بزرگ، مهندس هاشمیپور را «امیرکبیرِ» کهگیلویه بزرگ میدانند، مبنای این همگنی تاریخی، خدمات دور رجال سیاسی است که مصداق عینی این کارنامه عمل صالح و باقیات و صالحاتی است که به یادگار نهاده است.
۷) حتماً روزی فرامیرسد که اهل تشکیلات جوامع سیاسی و فرهنگی کهگیلویه بزرگ، مراسم نکوداشت و تجلیل از چهار دهه خدمات کمنظیر مهندس هاشمی برگزار کنند؛ حتماً چنین برنامهای با استقبال کمنظیر شهروندان در سطحی بالاتر از انتظار برگزار میشود.
۸) مهندس هاشمیپور فارغ از جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی، موقعیت و جایگاه ویژهای در افکار عمومی دارد؛ وی سالهاست که محل رجوع جوانان و قاطبه شهروندان کهگیلویه بزرگ است. همین جایگاه مردمی برای مهندس هاشمی کفایت میکند.
۹) شخصیت سیاسی و فرهنگی مهندس هاشمیپور دارای ابعاد ممتازی است؛ مولفههای امنیت ملی در نظر و رفتار سیاسی وی یک اصل «ام القرای» اسلامی است؛ نهضت مقاومت و بالندگی خاصی که در کشورهای اسلامی از مکتب اهل بیت جوانه زده است را ناشی از طرح تمدن نوین اسلامی میدانند.
۱۰) شهروندان کهگیلویه بزرگ برای تشکلهای سیاسی احترام قائل هستند و حضور تشکل را لازمه جامعه بالنده میدانند. اما از رقابتهای قبیلهای خسته شدهاند و در حوزه سیاسی خاطره خوشی از رقابتها و مجادلههای قبیلهای ندارند. مهندس هاشمیپور در تمام معانی فرهنگی و سیاسی یک رجال و شخصیت ملی و فراقبیلهای است.
والسلام علیکم ورحمه
سید علیرضا تقویدوست
وَ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَنُدْخِلَنَّهُمْ فِي الصَّالِحِينَ
در اسفند ماه ۱۴۰۲ خاطره تلخی برای اکثریت شهروندان چهار شهرستان کهگیلویه بزرگ رقم خورد؛ مردم و اصناف گوناگون خطه دلاورپرور کهگیلویه بزرگ آماده بودند بار دیگر مشارکت فراگیر و باوریهای ایمانی خود را به نظام جمهوری اسلامی و اندیشه تابناک امام راحل (قده) و فرامین حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب الامام خامنهای نشان دهند و رجال صالحی را در رقابتهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند. بر این باوریم که مهندس عدل هاشمیپور یکی از مصادیق بارز رجال اهل ایمان و گروه صالحین نسبت به آرمانهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است. بر آن هستیم در این وجیزگونه نکاتی را در اختیار افکار عمومی قرار دهیم
۱) مردم کهگیلویه بزرگ در بسیاری از حضور حماسی و مشارکت در عرصههای اجتماعی و سیاسی از رتبه ممتازی برخوردارند و به تاثیرگذاری رأی نظر خود و ایفای نقش اجتماعی باور دارند و فرهنگ حضور در صحنه و عرصهها را از انقلاب اسلامی آموختهاند. اگر نسبت به رجال خاصی از حساسیت برخوردارند ناشی از ابعاد جمهوریت نظام اسلامی است.
۲) قانون اساسی تعریف خاصی از مشارکت حضور مردمی و انتخاب مدیران با رأی و نظر شهروندان دارد و هیچگونه محدودیتی برای توسعه مشارکتهای مردمی وجود نداشته است. بر اساس فهم از قانون اساسی خدمات عمرانی و فرهنگی یک رابطه و علقه خاصی بین شهروندان کهگیلویه بزرگ و مهندس هاشمیپور نهادینه شده است. این تعامل برجسته ناشی از جایگاه نمایندگی مجلس شورای نیست، بلکه به خدمات و توانمندی مهندس هاشمی قبل از نمایندگی مجلس شورای اسلامی برمیگردد.
۳) جایگاه سیاسی و مدیریتی میتواند بیانگر سطح توانمندی رجال سیاسی باشد. بعضی با دارا بودن هر شرایط و جایگاه مدیریتی و پارلمانی قادر نبودهاند نقش یک رجل خدمتگذار را ایفاء کنند، اما مهندس هاشمیپور دارای کارنامه ماندگاری از خدمات عمرانی و فرهنگی است. همین کارنامه و آثار آن در نظر قاطبه شهروندان کهگیلویه بزرگ از مهندس هاشمیپور یک رجل سیاسی برجسته ترسیم کرده است.
۴) حضور و مشارکت عامه اگر همراه با عقلای سیاسی و فرهنگی باشد، حتماً پیام خاصی برای جامعه و لایههای محتلف مردمی و شهروندی دارد. تعامل مهندس هاشمیپور در یک گروه یا صنف اجتماعی و فرهنگی خلاصه نمیشود. بلکه عقلای فرهنگی و اجتماعی از نقش سوابق کمنظیر مهندس هاشمیپور یک تعریف ویژه علمی دارند.
۵) تقدیر و شرح خدمات و توانمندی مهندس هاشمیپور خیلی با نمایندگی مجلس شورای اسلامی پیوند ندارد. بلکه فصل اساسی آثار ماندگار وی قبل از نمایندگی مجلس شورای اسلامی است؛ این روند خدمات توسعه عمرانی و فرهنگی در سطح ملی و کشوری تداوم دارد. آنچه به پیوند و رابطه عقلایی شهروندان کهگیلویه بزرگ با مهندس هاشمیپور دیده میشود بالاتر از رابطه معمولی است که بین وکلای ادوار و شهروندان تجربه شده است.
۶) اگر عقلای سیاسی و فرهنگی کهگیلویه بزرگ، مهندس هاشمیپور را «امیرکبیرِ» کهگیلویه بزرگ میدانند، مبنای این همگنی تاریخی، خدمات دور رجال سیاسی است که مصداق عینی این کارنامه عمل صالح و باقیات و صالحاتی است که به یادگار نهاده است.
۷) حتماً روزی فرامیرسد که اهل تشکیلات جوامع سیاسی و فرهنگی کهگیلویه بزرگ، مراسم نکوداشت و تجلیل از چهار دهه خدمات کمنظیر مهندس هاشمی برگزار کنند؛ حتماً چنین برنامهای با استقبال کمنظیر شهروندان در سطحی بالاتر از انتظار برگزار میشود.
۸) مهندس هاشمیپور فارغ از جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی، موقعیت و جایگاه ویژهای در افکار عمومی دارد؛ وی سالهاست که محل رجوع جوانان و قاطبه شهروندان کهگیلویه بزرگ است. همین جایگاه مردمی برای مهندس هاشمی کفایت میکند.
۹) شخصیت سیاسی و فرهنگی مهندس هاشمیپور دارای ابعاد ممتازی است؛ مولفههای امنیت ملی در نظر و رفتار سیاسی وی یک اصل «ام القرای» اسلامی است؛ نهضت مقاومت و بالندگی خاصی که در کشورهای اسلامی از مکتب اهل بیت جوانه زده است را ناشی از طرح تمدن نوین اسلامی میدانند.
۱۰) شهروندان کهگیلویه بزرگ برای تشکلهای سیاسی احترام قائل هستند و حضور تشکل را لازمه جامعه بالنده میدانند. اما از رقابتهای قبیلهای خسته شدهاند و در حوزه سیاسی خاطره خوشی از رقابتها و مجادلههای قبیلهای ندارند. مهندس هاشمیپور در تمام معانی فرهنگی و سیاسی یک رجال و شخصیت ملی و فراقبیلهای است.
والسلام علیکم ورحمه
سید علیرضا تقویدوست