تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۴ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب : ۵۰۴۱۰۴
رئیس دانشگاه علمیکاربردی کشور:
آماده راهاندازی مراکز تخصصی در کنار صنایع کهگیلویه و بویراحمد هستیم
۰
کبنا ؛رئیس دانشگاه جامع علمیکاربردی کشور گفت تخصصی شدن مراکز دانشگاهی و تربیت نیروی انسانی بر اساس نیازهای واقعی صنعت، حلقه مفقوده پیوند دانشگاه با محیط کسبوکار است که باید جدی گرفته شود.
به گزارش کبنا نیوز، محمدعلی اکبری شامگاه سهشنبه (25 شهریور 1404) در نشست با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی یاسوج افزود آموزش عالی زمانی معنا دارد که بتواند به نیازهای عینی بازار پاسخ دهد و مهارت را جایگزین مدرکگرایی کند.
وی از اجرای طرح تربیت «بازرگانان نسل فردا» با مشارکت دانشگاه علمیکاربردی و اتاق بازرگانی خبر داد و بیان کرد: این طرح در سه گروه سنی از کودکان تا جوانان، با حضور اساتید حوزه کسبوکار و فنبازار، به آموزش مبانی تجارت میپردازد.
اکبری ادامه داد: پژوهشهای کاربردی باید از سنین پایین آغاز شود و تربیت نیروی ماهر از کودکی تا دانشگاه میتواند به ارتقای کیفیت تولید و بهبود فرآیندهای اقتصادی منجر شود.
رئیس دانشگاه علمیکاربردی کشور با اشاره به تغییر رویکرد دانشگاه در صدور مجوزها گفت: از این پس تنها مراکزی مجاز به فعالیت خواهند بود که تخصصی و مرتبط با نیازهای صنعت و بازار کار باشند و مجوز مراکز عمومی صادر نخواهد شد.
وی افزود: دانشگاه آمادگی دارد با همکاری بخش خصوصی، در کنار هر واحد صنعتی یا خدماتی، مرکز آموزشی تخصصی راهاندازی کند که مستقیماً برای همان صنعت نیروی کار تربیت کند.
اکبری با بیان اینکه مراکز علمیکاربردی امروز با مدل تضمین اشتغال فعالیت میکنند، اظهار داشت: شرکتها میتوانند در همکاری با دانشگاه، نیروهای مورد نیاز خود را شناسایی، آموزش دهند و پس از طی فرآیند مصاحبه، آنها را جذب کنند.
او گفت: در بسیاری از استانها مانند اصفهان، شرکتهای بزرگ صنعتی و سلامتمحور با دانشگاه همکاری مستقیم دارند و نیروی مورد نیاز خود را با مدل آموزشی مهارتمحور تأمین میکنند.
اکبری با اشاره به ترکیب آموزشی دانشگاه افزود: یکی از نقاط قوت دانشگاه علمیکاربردی استفاده همزمان از اساتید دانشگاهی و مدرسین خبره بازار است که موجب نزدیکی آموزش به نیاز واقعی صنعت میشود.
وی خطاب به بخش خصوصی گفت: هر فعال اقتصادی میتواند مدرس دانشگاه علمیکاربردی باشد اگر تجربه و توان انتقال دانش عملی را داشته باشد. این رویکرد دانشگاه را از نظریهگرایی محض دور میکند.
رئیس دانشگاه علمیکاربردی کشور با استقبال از تعامل بیشتر با اتاق بازرگانی اظهار کرد: این دانشگاه آماده است در نقش پل میان علم، مهارت و صنعت، نقشآفرینی مؤثرتری در توسعه کسبوکارهای محلی و ملی داشته باشد.
اکبری در ادامه نشست با فعالان بخش خصوصی و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: دانشگاه علمیکاربردی با مأموریت آموزشی مبتنی بر مهارت و ارتباط با صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر تلاش دارد پاسخگوی نیازهای واقعی بازار کار باشد.
وی افزود: این دانشگاه هیچ اعتباری از دولت دریافت نمیکند و با وجود آنکه به اندازه ۲۷ دانشگاه دولتی کشور خدمات ارائه میدهد، تمام اعتبارات خود را از طریق بخش خصوصی تأمین میکند.
اکبری ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی دانشگاه علمیکاربردی نیز با سرمایهگذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی راهاندازی شد که تنها ۲۰ درصد آن از منابع دولتی تأمین شده است.
رئیس دانشگاه علمیکاربردی کشور گفت: این دانشگاه با اتحادیههای مختلف از جمله طلا و جواهر، املاک، آسانسور و پلهبرقی همکاری دارد و آماده است با اتاقهای بازرگانی و اصناف در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز دورههای مهارتی و کاربردی برگزار کند.
اکبری در پایان تأکید کرد: از این پس تمامی مجوزها باید بر مبنای تخصصی بودن و با هدف تربیت نیروی کار متناسب با نیاز صنعت و خدمات صادر شود و سال گذشته نیز حدود چهار هزار دانشجوی مهارتی با مدل تضمین اشتغال وارد بازار کار شدند.
به گزارش کبنا نیوز، محمدعلی اکبری شامگاه سهشنبه (25 شهریور 1404) در نشست با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی یاسوج افزود آموزش عالی زمانی معنا دارد که بتواند به نیازهای عینی بازار پاسخ دهد و مهارت را جایگزین مدرکگرایی کند.
وی از اجرای طرح تربیت «بازرگانان نسل فردا» با مشارکت دانشگاه علمیکاربردی و اتاق بازرگانی خبر داد و بیان کرد: این طرح در سه گروه سنی از کودکان تا جوانان، با حضور اساتید حوزه کسبوکار و فنبازار، به آموزش مبانی تجارت میپردازد.
اکبری ادامه داد: پژوهشهای کاربردی باید از سنین پایین آغاز شود و تربیت نیروی ماهر از کودکی تا دانشگاه میتواند به ارتقای کیفیت تولید و بهبود فرآیندهای اقتصادی منجر شود.
رئیس دانشگاه علمیکاربردی کشور با اشاره به تغییر رویکرد دانشگاه در صدور مجوزها گفت: از این پس تنها مراکزی مجاز به فعالیت خواهند بود که تخصصی و مرتبط با نیازهای صنعت و بازار کار باشند و مجوز مراکز عمومی صادر نخواهد شد.
وی افزود: دانشگاه آمادگی دارد با همکاری بخش خصوصی، در کنار هر واحد صنعتی یا خدماتی، مرکز آموزشی تخصصی راهاندازی کند که مستقیماً برای همان صنعت نیروی کار تربیت کند.
اکبری با بیان اینکه مراکز علمیکاربردی امروز با مدل تضمین اشتغال فعالیت میکنند، اظهار داشت: شرکتها میتوانند در همکاری با دانشگاه، نیروهای مورد نیاز خود را شناسایی، آموزش دهند و پس از طی فرآیند مصاحبه، آنها را جذب کنند.
او گفت: در بسیاری از استانها مانند اصفهان، شرکتهای بزرگ صنعتی و سلامتمحور با دانشگاه همکاری مستقیم دارند و نیروی مورد نیاز خود را با مدل آموزشی مهارتمحور تأمین میکنند.
اکبری با اشاره به ترکیب آموزشی دانشگاه افزود: یکی از نقاط قوت دانشگاه علمیکاربردی استفاده همزمان از اساتید دانشگاهی و مدرسین خبره بازار است که موجب نزدیکی آموزش به نیاز واقعی صنعت میشود.
وی خطاب به بخش خصوصی گفت: هر فعال اقتصادی میتواند مدرس دانشگاه علمیکاربردی باشد اگر تجربه و توان انتقال دانش عملی را داشته باشد. این رویکرد دانشگاه را از نظریهگرایی محض دور میکند.
رئیس دانشگاه علمیکاربردی کشور با استقبال از تعامل بیشتر با اتاق بازرگانی اظهار کرد: این دانشگاه آماده است در نقش پل میان علم، مهارت و صنعت، نقشآفرینی مؤثرتری در توسعه کسبوکارهای محلی و ملی داشته باشد.
اکبری در ادامه نشست با فعالان بخش خصوصی و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: دانشگاه علمیکاربردی با مأموریت آموزشی مبتنی بر مهارت و ارتباط با صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر تلاش دارد پاسخگوی نیازهای واقعی بازار کار باشد.
وی افزود: این دانشگاه هیچ اعتباری از دولت دریافت نمیکند و با وجود آنکه به اندازه ۲۷ دانشگاه دولتی کشور خدمات ارائه میدهد، تمام اعتبارات خود را از طریق بخش خصوصی تأمین میکند.
اکبری ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی دانشگاه علمیکاربردی نیز با سرمایهگذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی راهاندازی شد که تنها ۲۰ درصد آن از منابع دولتی تأمین شده است.
رئیس دانشگاه علمیکاربردی کشور گفت: این دانشگاه با اتحادیههای مختلف از جمله طلا و جواهر، املاک، آسانسور و پلهبرقی همکاری دارد و آماده است با اتاقهای بازرگانی و اصناف در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز دورههای مهارتی و کاربردی برگزار کند.
اکبری در پایان تأکید کرد: از این پس تمامی مجوزها باید بر مبنای تخصصی بودن و با هدف تربیت نیروی کار متناسب با نیاز صنعت و خدمات صادر شود و سال گذشته نیز حدود چهار هزار دانشجوی مهارتی با مدل تضمین اشتغال وارد بازار کار شدند.