تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۴ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۵۰۰۷۲۶
نماینده ولیفقیه در کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد
بسیاری از انحرافات فکری و اخلاقی ناشی از رسانههای وابسته است / غدیر، الگوی حکمرانی عادلانه و رسالت آموزش و پرورش در تربیت نسل علوی
۰
کبنا ؛نماینده ولیفقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر نقش آموزش و پرورش در تربیت انسانهای شایسته، اظهار کرد: فلسفه غدیر صرفاً معرفی یک فرد نبود، بلکه تبیین نظامی برای حکمرانی عادلانه و اخلاقمحور است؛ نظامی که باید در بستر تعلیم و تربیت نسل آینده تحقق یابد.
به گزارش کبنا نیوز، آیتالله سید نصیر حسینی در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم، بر اهمیت فلسفی این مناسبت تأکید کرد و گفت: غدیر تنها معرفی یک شخصیت نبود، بلکه تبیین یک جریان بود؛ جریان حکمرانی شایسته، عالمانه و عادلانه که مبتنی بر اخلاق، خردمندی و انسانیت باشد.
وی افزود: امیرالمؤمنین (ع) نماد این حاکمیت بود و امروز نیز ما در جمهوری اسلامی باید برای تحقق این آرمان تلاش کنیم. نظام اسلامی فرصت تاریخی برای بروز و ظهور حکمرانی الهی در عصر حاضر فراهم کرده است؛ امام خمینی (ره) با تأسیس جمهوری اسلامی، الگوی حکومت دینی و علوی را به جهان معرفی کرد.
آیتالله حسینی، با اشاره به نقش مهم رسانهها در تربیت جامعه، اظهار کرد: بسیاری از انحرافات فکری و اخلاقی ناشی از تسلط رسانههای وابسته به نظام سلطه است. اگر فرهنگ عمومی جامعه مبتنی بر آموزههای اهل بیت (ع) سامان یابد، کرامت، رشد و امنیت برای همگان به ارمغان خواهد آمد.
نقش مشترک آموزش و پرورش و ستاد نماز جمعه در تربیت نسل آینده
امام جمعه یاسوج از همکاری آموزش و پرورش با ستاد اقامه نماز جمعه تشکر کرد و بیان داشت: نماز جمعه یک پایگاه مهم آموزشی و تربیتی است. این دو نهاد رسالت مشترکی در تربیت نسل آینده دارند. اتصال خانوادهها و جوانان به مساجد و پایگاههای معنوی، آنان را از آسیبهای فرهنگی و اجتماعی مصون میدارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان: نهضت عدالت آموزشی و تحول در یادگیری، دو رویکرد اساسی دولت چهاردهم
ایوب رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، در این دیدار با اشاره به تأثیر ۶۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری، اظهار کرد: برگزاری این آزمونها با حساسیت ویژهای همراه بوده که خوشبختانه بهخوبی مدیریت شده است.
وی با اشاره به دو محور اساسی دولت چهاردهم در زمینه عدالت آموزشی و تحول در یادگیری، گفت: جمعآوری مدارس سنگی و کانکسی از جمله اولویتهای جدی است که در حال اجراست. تاکنون تخریب و بازسازی بیش از ۶۰ مدرسه آغاز شده و ۱۰۶ مدرسه سنگی در مسیر حذف و جایگزینی قرار گرفتهاند.
رضایی تحول در نظام یاددهی و یادگیری را از دیگر برنامههای مهم دولت دانست و اظهار کرد: افت نمرات و کیفیت آموزش نیازمند اصلاحات جدی است. برنامههای ویژهای تدوین شده که در سال تحصیلی آینده اجرایی خواهد شد.
وی همچنین به موضوع آسیبهای اجتماعی و روانی در مدارس اشاره کرد و افزود: جلسات تخصصی هفتگی با وزیر آموزش و پرورش برگزار میشود و این موضوع با همکاری دستگاههای مختلف در حال پیگیری است.
در پایان این دیدار، از فرهنگیان عضو ستاد نماز جمعه یاسوج با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.
به گزارش کبنا نیوز، آیتالله سید نصیر حسینی در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم، بر اهمیت فلسفی این مناسبت تأکید کرد و گفت: غدیر تنها معرفی یک شخصیت نبود، بلکه تبیین یک جریان بود؛ جریان حکمرانی شایسته، عالمانه و عادلانه که مبتنی بر اخلاق، خردمندی و انسانیت باشد.
وی افزود: امیرالمؤمنین (ع) نماد این حاکمیت بود و امروز نیز ما در جمهوری اسلامی باید برای تحقق این آرمان تلاش کنیم. نظام اسلامی فرصت تاریخی برای بروز و ظهور حکمرانی الهی در عصر حاضر فراهم کرده است؛ امام خمینی (ره) با تأسیس جمهوری اسلامی، الگوی حکومت دینی و علوی را به جهان معرفی کرد.
آیتالله حسینی، با اشاره به نقش مهم رسانهها در تربیت جامعه، اظهار کرد: بسیاری از انحرافات فکری و اخلاقی ناشی از تسلط رسانههای وابسته به نظام سلطه است. اگر فرهنگ عمومی جامعه مبتنی بر آموزههای اهل بیت (ع) سامان یابد، کرامت، رشد و امنیت برای همگان به ارمغان خواهد آمد.

امام جمعه یاسوج از همکاری آموزش و پرورش با ستاد اقامه نماز جمعه تشکر کرد و بیان داشت: نماز جمعه یک پایگاه مهم آموزشی و تربیتی است. این دو نهاد رسالت مشترکی در تربیت نسل آینده دارند. اتصال خانوادهها و جوانان به مساجد و پایگاههای معنوی، آنان را از آسیبهای فرهنگی و اجتماعی مصون میدارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان: نهضت عدالت آموزشی و تحول در یادگیری، دو رویکرد اساسی دولت چهاردهم
ایوب رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، در این دیدار با اشاره به تأثیر ۶۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری، اظهار کرد: برگزاری این آزمونها با حساسیت ویژهای همراه بوده که خوشبختانه بهخوبی مدیریت شده است.
وی با اشاره به دو محور اساسی دولت چهاردهم در زمینه عدالت آموزشی و تحول در یادگیری، گفت: جمعآوری مدارس سنگی و کانکسی از جمله اولویتهای جدی است که در حال اجراست. تاکنون تخریب و بازسازی بیش از ۶۰ مدرسه آغاز شده و ۱۰۶ مدرسه سنگی در مسیر حذف و جایگزینی قرار گرفتهاند.
رضایی تحول در نظام یاددهی و یادگیری را از دیگر برنامههای مهم دولت دانست و اظهار کرد: افت نمرات و کیفیت آموزش نیازمند اصلاحات جدی است. برنامههای ویژهای تدوین شده که در سال تحصیلی آینده اجرایی خواهد شد.
وی همچنین به موضوع آسیبهای اجتماعی و روانی در مدارس اشاره کرد و افزود: جلسات تخصصی هفتگی با وزیر آموزش و پرورش برگزار میشود و این موضوع با همکاری دستگاههای مختلف در حال پیگیری است.
در پایان این دیدار، از فرهنگیان عضو ستاد نماز جمعه یاسوج با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.