کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در واکنش به سکوت بانک رفاه کارگران استان کهگیلویه و بویراحمد

سکوت معنادار آقای مدیرعامل! / چرا بانک رفاه به مطالبه مردمی پاسخ نمی‌دهد؟

23 ارديبهشت 1404 ساعت 9:40

بانک رفاه کهگیلویه و بویراحمد در برابر پرسش شفاف این رسانه درباره عملکرد گذشته و برنامه‌ آینده‌اش در پرداخت تسهیلات، سکوت کرده است؛ در حالی که یکی از بدیهی‌ترین اصول مدیریت پاسخگو، اطلاع‌رسانی عمومی درباره سیاست‌های مالی است.


بانک رفاه کهگیلویه و بویراحمد در برابر پرسش شفاف این رسانه درباره عملکرد گذشته و برنامه‌ آینده‌اش در پرداخت تسهیلات، سکوت کرده است؛ در حالی که یکی از بدیهی‌ترین اصول مدیریت پاسخگو، اطلاع‌رسانی عمومی درباره سیاست‌های مالی است.
به گزارش کبنا، هفته گذشته در یک یادداشت در همین رسانه، از مدیرعامل بانک رفاه کارگران استان کهگیلویه و بویراحمد خواستیم با شفافیت و صراحت توضیح دهد که تاکنون چه اقداماتی در زمینه پرداخت تسهیلات انجام داده‌ و برای سال ۱۴۰۴ چه برنامه‌ای در دستور کار دارد [برای مطالعه خبر اینجا کلیک کنید]. این بانک که به‌واسطه تنوع طرح‌های تسهیلاتی‌اش شناخته می‌شود، نقش مهمی در توانمندسازی اقشار مختلف جامعه دارد؛ اما پرسش اساسی این‌جاست: آیا این ظرفیت، به‌درستی به‌درستی استفاده می‌شود و یا همچون گذشته، به‌طور کامل بالفعل نمی‌شود؟
اما متأسفانه از آن‌موقع تاکنون هیچ پاسخی از سوی این بانک منتشر نشده؛ سکوتی که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در شرایطی که انتظار می‌رود مسئولان نهادهای مالی با درک مسئولیت اجتماعی خود، به رسانه‌ها پاسخ دهند، این بی‌اعتنایی جای تأمل دارد. ممکن است عدم پاسخگویی مدیرعامل را به پای دستان خالی او بنویسند.
افکار عمومی حق دارند بدانند که در سال جاری چه میزان تسهیلات اعطا خواهد شد، در چه حوزه‌هایی و با چه اولویت‌هایی؟ برنامه‌ریزی بانکی بدون شفافیت، یعنی تضعیف اعتماد عمومی، و بی‌پاسخی، نشانه‌ای از نبود برنامه است یا حداقل، تلاش برای پنهان‌کاری تعبیر می‌شود.
این رسانه، وظیفه‌اش را انجام داده و باز هم انجام خواهد داد. نه تنها در برابر بانک رفاه، بلکه در روزهای آینده، از تمام بانک‌های استان مطالبه‌گری خواهیم کرد. مطالبه‌گری، مختص به یک نهاد نیست. ما از همه بانک‌ها خواهیم خواست تا بگویند در سال ۱۴۰۳ چه کرده‌اند و برای سال ۱۴۰۴ چه برنامه‌ای دارند. جامعه، در قبال سرمایه‌گذاران پولی و مالی‌اش، حق دانستن دارد.
به‌هرحال ما همچنان منتظر پاسخ مدیرعامل بانک رفاه کارگران کهگیلویه و بویراحمد هستیم. روشن است که نه برای دریافت یک پاسخ شخصی، بلکه به نمایندگی از مردم؛ چون مسئول بودن، فقط در مقام و عنوان نیست، بلکه در پاسخ‌گویی است.


کد مطلب: 499449

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/499449/سکوت-معنادار-آقای-مدیرعامل-چرا-بانک-رفاه-مطالبه-مردمی-پاسخ-نمی-دهد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1