کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

چرا آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در تصحیح نمرات آزمون‌ پایه دوازدهم به مقام آخر رسید؟ /ضعف در برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های آموزشی

13 بهمن 1403 ساعت 13:58

به دنبال انتشار گزارش تازه مرکز سنجش آموزش‌وپرورش در خصوص تصحیح آزمون پایه دوازدهم، وضعیت مدیریت آموزش‌وپرورش در استان کهگیلویه و بویراحمد نگران‌کننده توصیف شده است. آفتاب آمد، دلیل آفتاب. این گزارش نشان می‌دهد که رتبه استان در تصحیح نمرات از جایگاه ۲۹ به ۳۲ نزول کرده و به مقام آخر در میان ۳۱ استان کشور دست‌یافته است. نکته بسیار تعجب‌آور این است که درصد تصحیح صحیح سؤالات تنها به ۱۲.۸۶ درصد رسیده است. چنین ارقام و آماری مشکلات جدی در فرایند تصحیح و مدیریت آموزش‌وپرورش را نشان می‌دهد.


به دنبال انتشار گزارش تازه مرکز سنجش آموزش‌وپرورش در خصوص تصحیح آزمون پایه دوازدهم، وضعیت مدیریت آموزش‌وپرورش در استان کهگیلویه و بویراحمد نگران‌کننده توصیف شده است. آفتاب آمد، دلیل آفتاب. این گزارش نشان می‌دهد که رتبه استان در تصحیح نمرات از جایگاه ۲۹ به ۳۲ نزول کرده و به مقام آخر در میان ۳۱ استان کشور دست‌یافته است. نکته بسیار تعجب‌آور این است که درصد تصحیح صحیح سؤالات تنها به ۱۲.۸۶ درصد رسیده است. چنین ارقام و آماری مشکلات جدی در فرایند تصحیح و مدیریت آموزش‌وپرورش را نشان می‌دهد.
در طول این سال‌ها انتقادات زیادی به عملکرد آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در مواجهه با این وضعیت، قابل‌توجه و تأمل است. کارشناسان آموزشی به ضعف در مدیریت منابع انسانی و عدم استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود اشاره می‌کنند. برخی انتقادات نیز به بی‌توجهی به آموزش‌وپرورش مداوم و به‌روزرسانی مهارت‌های دبیران مربوط می‌شود که نتیجه آن، عدم توانایی در تصحیح صحیح و دقیق آزمون‌هاست.
یکی از کارشناس حوزه آموزش‌وپرورش در استان کهگیلویه و بویراحمد، می‌گوید: «چرا یک استان با پتانسیل‌های غنی نیروی انسانی، فرهنگی و اجتماعی باید در تصحیح نمرات آزمون پایه دوازدهم به چنین وضعیت بغرنجی دچار شود؟ این موضوع نه‌تنها اعتبار آموزشی استان را زیر سؤال می‌برد، بلکه به منزله ضعف در برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های آموزشی است.»
به نظر می‌رسد این وضعیت نیازمند توجه ویژه و راهکارهای عملیاتی در جهت بهبود مدیریت آموزش‌وپرورش و افزایش اعتماد عمومی به‌نظام آموزشی استان است. در این راستا، سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا مسئولان مربوطه به این چالش‌ها واکنش مناسبی نشان خواهند داد و آیا امکان بهبود فوری و مؤثر در روند تصحیح آزمون‌ها وجود دارد؟ 
ضعف در مدیریت، عدم برنامه‌ریزی دقیق و استراتژیک، و نداشتن نظارت‌های مستمر در سیستم آموزش‌وپرورش می‌تواند به بروز مشکلات جدی در فرایندهای آموزشی و تصحیح نمرات تبدیل شود. عدم یکپارچگی در برنامه‌های آموزشی و عدم پاسخگویی برای نتایج عملکرد، از جمله این موارد است.
در پایان، این عوامل به‌صورت هم‌زمان و در تعامل با یکدیگر، ضعف‌های موجود در آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد را تشدید کرده و نیازمند توجه ویژه و اقداماتی اساسی در جهت اصلاح و بهبود شرایط است. برای رفع این مشکلات، نیاز به یک رویکرد جامع و مشارکتی وجود دارد که شامل تمامی ذی‌نفعان حوزه آموزش می‌شود.
این گزارش نافی خدمات مسئولان مربوطه نیست و صرفاً در راستای اصلاح رویه‌ها و فرایندها منتشر شده است و کبنانیوز آمادگی درج پاسخ مسئولان مربوطه را دارد.

چرا آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در تصحیح نمرات آزمون‌ پایه دوازدهم به مقام آخر رسید؟ /ضعف در برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های آموزشی

چرا آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در تصحیح نمرات آزمون‌ پایه دوازدهم به مقام آخر رسید؟ /ضعف در برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های آموزشی

چرا آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در تصحیح نمرات آزمون‌ پایه دوازدهم به مقام آخر رسید؟ /ضعف در برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های آموزشی

چرا آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در تصحیح نمرات آزمون‌ پایه دوازدهم به مقام آخر رسید؟ /ضعف در برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های آموزشی


کد مطلب: 495522

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/495522/چرا-آموزش-پرورش-کهگیلویه-بویراحمد-تصحیح-نمرات-آزمون-پایه-دوازدهم-مقام-آخر-رسید-ضعف-برنامه-ریزی-اجرای-سیاست-های-آموزشی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1